ايــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ميدانيد؟

تبلیغات

ايــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ميدانيد؟

یا میدانید!!!!!!!(جالب)

آیا میدانستید که طولانی ترین دوران پادشاهی بر اساس مدارك تاریخی متعلق به پادشاه مصر میباشد كه تقریبا" دو هزار و سیصد سال پیش از میلاد در زمانی كه نوزادی بیش نبود تاج گذاری كرد و سلطنت او نود و چهار سال بطول انجامید.

- یک پارادوکس
سقراط گفته یونانی ها دروغگو هستند ولی خود سقراط هم یونانیه پس دروغ میگه که یونانی ها دروغ میگن پس یونانیها راستگو هستند و سقراط هم که یک یونانیه پس راستگوست پس راست میگه که یونانیها دروغگو هستند پس...........آخر یونانیها دروغگواند یا راستگو !؟

- ایا میدانستید که در حال حاضر بیش از 6 میلیون اختراعات وجود دارد که توماس ادیسون با 1093 اختراع رکورد را در دست دارد.

- ایا میدانستید نور میتواند دور کره ی زمین (خط استوا) را 7.5 بار در 1 ثانیه طی کند.

- الكترون معنای یونانی كهربا است كهربا ماده ای است كه در مالش به پارچه پشمی باردار شده و خرده های كوچك كاه را جذب می كنداین ربایش بعلت نیرویی مرموز اتفاق می افتد كه یونانیان آن را الكتریسیته نامیده اند.

- یکی از شدیدترین نعره ها در بین حیوانات به شیر آفریقایی تعلق دارد صدای نعره آنها تا سه کیلومتری شنیده میشود اسب آبی هم جزء حیواناتی ست که داری نعره بلندی میباشد ، تا آنجا که حیوانات آبی در زیر آب نعره آنها رو میشنوند ولی با همه این اوصاف شدیدترین نعره ها متعلق به والها می باشد آنها میتوانند نعره ای معادل دویست دیسیبل تولید کند برای مقایسه بایستی بگویم که این نعره از صدای موتور یک جت بیشتر می باشد.

- آیا میدانستید که شهر ممنوع واقع در پكن در كشور چین بزرگترین قصر پادشاهی جهان است این قصر شامل هفده قصر و پنج تالار میباشد.

- ایا میدانستید كه وقتی یك نوزاد در حال گریه است با صدای ش..ش.. شما ارام خواهد شد و این به این دلیل صدای ابی است كه اطراف نوزاد را در دل مادر گرفته است.در ضمن این یكی از دلایلی است كه چرا صدای ساحل دریا به انسان ارامش میدهد

- ایا میدانستید كه چرا وقتی یك سیب گندیده را در بین سیب های سالم قرار میدهیم بقیه سیب ها هم میگندند.دلیل این است كه سیب گندیده یك نوع گاز ﴿ethylene) از خودش انتشار میدهد كه باعث گندیدن بقیه سیب ها میشود.

- ایا میدانستید كه گرمی در تابستان بخاطر نزدیكی زمین به خورشید نیست.﴿از شانس زمین تقریبا در دورترین فاصله خود به خورشید است﴾ بلكه بخاطر 23.5 درجه كجی زمین است.

- ایا میدانستید كه لایه ازن فقط به اندازه دو سكه بروی هم كلفتی دارد.

- ایا میدانستید كه اگر یك انسان سوراخی به مركز زمین و از انطرف تا طرف دیگر زمین بكند و انگاه یك تكه سنگ درون ان سوراخ بیاندازد , سرعت سنگ با رسیدن به مركز زمین زیاد میشود و با گذشتن از مركز زمین سرعتش كم میشود تا سطح زمین و این تا ابد بین دو سر سوراخ اتفاق خواهد افتاد ﴿البته كه این یك نظریه است و نمیتواند واقعیت داشته باشد﴾

- چرا اب دریا شور است؟
قسمتی از نمك موجود در اب دریا از طریق فعالیت های اتشفشانی زیر ابی وارد ان میشود اما قسمت اعظم این نمك مربوط به فرسایش پوسته زمین یا خاك است. املاح معدنی موجود در خاك در اب باران حل میشود و از طریق رودخانه ها به دریاها حمل میگردد.انگاه زمانی كه بر اثر تابش نور خورشید قسمتی از اب دریا بخار میشود نمكی كه در ان وجود دارد بر جای باقی میماند و این امر باعث میگردد كه تراكم نمك موجود در اب افزایش یابد.امروزه میزان املاح معدنی موجود در اب دریاهای ازاد جهان 3.5 در صد استكه بیشتر انرا سدیم كلراید یا همان نمك طعام ﴿CINa) تشكیل میدهد

- یكی از حقایق اصلی زندگی روزمره ان است كه اب و روغن با هم در نمی امیزند.بیشتر ادویه جات تند از نطر ساختار شیمیایی ﴿﴿روغن پایه﴾﴾ میباشد.بنابراین نوشیدن اب بروی دهانی كه بر اثر خوردن فلفل یا ادویه تند به سوزش افتاد بیحاصل است.بهترین راه حل برای بر طرف كردن تندی از دهان خوردن چیزی است كه چربی را به خور جذب كند و در این بین نان یا هر چیزی كه نشاسته داشته باشد و در دسترس باشد نتیجه خوبی بدست میدهد.راه حل دیگر بعد از خوردن نان نوشیدن شیر است. هر چند كه شیر از لحاظ ساختار ﴿اب پایه﴾﴾ است اما دارای ماده ای شبیه به پاك كننده ﴿detergent) است كه مانند صابون با روغن با چربی در میامیزد و انرا میشوید و می برد .

- ایا میدانستید اشعه X از بلور الماس عبور نمی‌كند و منعكس می‌شود از این خاصیت می‌توان در تشخیص الماس حقیقی از نوع بدل آن استفاده نمود.

- آیا میدانستی که طول تقریبی رود نیل که بزرگترین رود جهان است در حدود 6600 کلیومتر است

- اولین بار که پــول کاغـذی را اسکـناس نامیدند
در ایران اسکناس ما ، خود از کلمه ?اسیکناچیا? روسی بوده و چون تلفظ آن برای فارسی زبان کمی مشکل بوده آنرا ساده کرده به آن اسکناس گفتند . اولین پول رسمی کاغذی ، توسط بانک شاهنشاهی ، در سال 1269 شمسی ?1890میلادی? در تهران انتشار یافت .در سال 1309 شمسی طبق قانون ، حق انتشار اسکناس از بانک شاهنشاهی اخذ و به بانک ملی ایران واگذار گردید . واحد پول ایران در دوره قاجاریه ، تومان بود . یک تومان معادل ده قران و برابر ده هزار دینار بود در سال 1308 شمسی بموجب قانون احاد ، پول ایران تغییر یافت و واحد پول به ریال تبدیل گردید د ولی هنوز کلمه تومان به قوت خود باقیست و بمعنی ده ریال بکار برده میشود .

بر اساس یك داستان مشهور یكی از دوندگان در سال 490 قبل از میلاد خبر پیروزی اتنی ها بر پارسیان در ماراتن را به شهر اتن رساند. وی پس از رساندن خبر از خستگی بر زمین افتاد و جان سپرد.امروزه به یادبود این دونده و دوی مرگ اور او در مسابقات دو و میدانی رشته ای به نام ماراتن برگزار میشود كه دوندگان مسافت 42 كیلو متر را میدوند. - آیا میدانستید که دیوار چین دو هزار و دویست سال پیش ساخته شده است که طول آن به دو هزار و هفتصد و ده کیلومتر و ارتفاع آن بین پنج تا نه متر میباشد و پهنای آن به چهار و نیم متر میرسد. - آیا میدانستی که طول ساحل دریای خزر در حدود 7000 کیلومتر است که هزار کیلومترش در طرف ایران است.
آیا میدانستید زادگاه میوه کیوی کشور چین میباشد ، چینی ها سالانه فقط دویست تن کیوی از بوته های خودرو برداشت میکنند

- آیا میدانستید که قد انسان تا ۲۰ الی ۲۵ و گاها" تا ۴۰ سالگی بلند میشود و از چهل سالگی به بعد قد انسان هر دو سال حدود شش میلی متر کوتاه میشود

- آیا میدانستید ده کشور پهناور جهان بترتیب از این قرار میباشد : روسیه ، کانادا ، چین ، آمریکا ، برزیل ، استرالیا ، هند ، آرژانتین ، قزاقستان ، سودان

- نظریه هاى پزشكى تا دو قرن پیش بر نظرورزى هاى صرف مبتنى بود. استدلال پزشكان در آن روزگار بر مبناى طبایع چهارگانه طب بقراطى بود. در این دیدگاه بدن انسانى از اخلاط چهارگانه یعنى ?خون?، ?بلغم?، ?صفرا? (صفراى زرد) و ?سودا? (صفراى سیاه) تشكیل شده است. منشاء هریك از این اخلاط از ارگان خاصى است، مثلاً خون از قلب، بلغم از مغز، صفرا از كبد و سودا از طحال. مادامى كه این اخلاط چهارگانه در یك تعادل باشند شخص سالم است و اگر این تعادل به هم بریزد بیمارى پدید مى آید. نقش پزشكان اصلاح این تعادل بود كه معمولاً توصیه هایى مانند استراحت و دستورات غذایى یا داروهاى گیاهى را شامل مى شد و اگر این اقدامات كارساز نبود آنگاه اقدام به ?فصد? مى كردند.

- ایا میدانستید که اولین ماده ای که در هنگام فعالیت در بدن میسوزد کربوهیدروتها هستند بعد چربی !برای همین برای کسانی که میخواهند لاغر شوند نخوردن کربوهیدرتها (مثل نان و برنج و ... ) از نخوردن چربی ها مهمتر است!!

- آیا میدانستید قله دماوند بیست و سومین قله بلند جهان است

- اختراعات سالانه در آمریکا به پنجاه هــــــزار مورد در سال میرسد و در ژاپن سی هــزار و آلمان و فراسنه و انگلیس هر یک ده هـــزار مورد میرسد اما در صد و سی کشور در حال توسعه جهانی در مجمـــــــوع حدود پانصد اختراع واقعی دارند دلیل این امر سرمایه گذاری کم روی تحقیقات و پژوهش و توسعه است و متاسفانه تعداد کارکنان و متخصصین در بخش تحقیق و توسعه خیلی کمتر از هزار نفر در هر میلیون است در حالی که در کشورهای صنعتی به دو هزار و ششصد نفر در هر میلیون میرسد

- در مورد دید حیوانات چه میدانید مثلا" میدانستید که یک شاهین مثل این است که دنیا را با یک دوربین قوی نگاه میکند د یک شاهین میتواند مثلا" از فاصله سی متری روزنامه بخواند شیر به تیز بینی انسان است مثلا یک بز کوهی را از فاصله هزار و پانصد متری تشخیص میدهد فیلها و کرگدنها یا به عبارت دیگر گیاهخوارانی که در سنین بزرگی و بلوغ از هیچ دشمنی ترس ندارند ، قدرت دیدشان بسیار کم است ، آنها از فاصله سی متری دیگر نمیتوانند فرقی بین یک بوته و گورخری که ثابت ایستاده ، بگذارند ، آنها محیط اطراف خود را به صورت مات می بینند

ایا میدانستید اگر ریشه های یک درخت جوان صنوبر را به هم وصل کنیم طول ان به دو یا سه متر خواهد رسید.در حالی که طول ریشه های یک ساخه گندم به ۶۰۰ متر و طول ریشه های نیشکر به ۲۰ کیلو متر میرسد!

- چرا لوله زیر دستشوئی آشپزخانه خمیدگی دارد؟
لوله آبریز زیر ظرف شوئی آشپزخونه اصولا" همیشه خمیدگی داردد موقعی که آب زیادی توی این لوله بریزید ، آب از لوله پایین میرود و در خمیدگی اول وارد میشود و سپس بطرف بالا رفته و از خمیدگی دوم بطرف پایین می رود و بعد از آنجا خارج شده و یا اینکه وارد چاه منزل میشود قسمت زیاد آب در هر بار از خمیدگی لوله عبور میکند ولی قسمت کمی از آن در خمیدگی لوله باقی می ماند ، این باقیمانده بسیار مهم است زیرا نقش سرپوشی را بازی میکند که مابین لوله فاضلاب کار گذاشته باشند معمولا" هوای واقع در فاضلاب بعلت فساد فضولات بوی بدی میگیرد و ضمنا"ممکن است گازهای بدبوئی هم در فاضلاب وجود داشته باشد و اگر این گازها از طریقی وارد خانه شوند شما را بیمار خواهند کرد ولی آن قسمت آبی که در خمیدگی لوله باقی میماند مانند سرپوشی باعث جلوگیری از نفوذ بوی بد فاضلاب بداخل خانه میشود و همچنین شما را از ضرر گاز فاضلاب در امان نگاه میدارد

- چرا عقربه ساعتها ساعتگرد می چرخد؟
بهتر است سوال را به این صورت بپرسیم: چرا جهت فعلی حرکت عقربه ها، به عنوان جهت استاندارد ساعت پذیرفته شده است؟ جواب این سوال را با یک کلمه می توان داد؛ ساعت آفتابی ، ساعت آفتابی یکی از اولین ساعتهای مورد استفاده بشر به معنی واقعی آن بود؛ یعنی به جای اندازه گیری یک بازه زمانی مثل ساعت شنی یا آبی می توانست به هر لحظه روزه یک زمان نسبتا مطلق ، نسبت بدهد و از این نظر، می توان آن را پدر ساعتهای امروزی به حساب آورد. این ساعت نخستین بار در عرضهای میانی نیمکره شمالی که محل بیشتر تمدنهای باستان بود ابداع و به کار گرفته شد. در این عرضها، خورشید همواره از جنوب می آید و بنابراین با توجه به حرکت شرق به غرب آن ، سایه یک شاخص در طول روز، یک سیر ساعتگرد را می پیماید. به نظر می رسد دلیل انتخاب جهتی که در حال حاضر به آن ساعتگرد می گوییم ، به عنوان جهت استاندارد حرکت عقربه های ساعت نیز همین باشد. در واقع ، اگر تمدنهای بشری سازنده تاریخ در نیمکره جنوبی بودند، به احتمال زیاد الان عقربه ها برعکس می چرخیدند.

- آیا می دانید شاتل ها از مغرب به مشرق فرستاده می شوند؟
زیرا زمین از مغرب به مشرق حرکت می کند به همین دلیل از سرعت زمین برای پرتاب شاتل هااستفاده می شود در غیر اینصورت شاتل به ۳۲۰۰km/h سرعت بیشتر نیاز داشت.یک ۱۶۰۰km/h تا سرعت زمین را خنثی کند و یک ۱۶۰۰km/h تا به سرعت ۲۸۰۰۰km/h برسد.)

۲.آیا همه کشورهای صاحب تکنولوژی فضایی موشک ها و شاتل های خودرا از کشور خودشان به فضا پرتاب می کنند؟
جواب این سوال منفی است . زیرا بسیاری از کشورها از جمله روسیه و فرانسه که موشک ها و شاتل های خود را به ترتیب از قزاقستان و گینه به فضا پرتاب می کنند شرایط جوی مناسب را برای انجام دادن این کار از داخل کشور خودشان ندارند به همین دلیل از کشورهایی که دارای شرایط مناسب می باشند استفاده می کنند.

۳.چرا حرکت ماهواره ها از شمال به جنوب است؟
زیرا هر یک دور چرخش این ماهواره ها به دور زمین حدود ۱.۵ ساعت طول می کشد و در طول این مدت ماهواره یک نوار مشخص از سطح زمین را پوشش می دهد و از آنجایی که در طول این مدت زمین هم در حال چرخش است در ۱.۵ ساعت دوم یک نوار دیگر از زمین را پوشش می دهد ، در نتیجه در هر ۱۶ ساعت یک عکس کامل از کره زمین گرفته می شود. از آنجایی که ماهواره های جاسوسی باید همه زمین را زیر نظر داشته باشند آنها را از شمال به جنوب می فرستند. نکته جالب توجهی که وجود دارد این است که اگر ۲۰ هزار کیلومتر از سطح زمین بالا برویم به مکانی می رسیم که از آنجا هر دور چرخش حول زمین دقیقآ ۲۴ ساعت طول می کشد و همانطور که می دانیم در عرض این ۲۴ ساعت زمین هم یک دور به دور خودش می چرخد به همین دلیل از آن مکان همواره یک نقطه از زمین را می بینیم و بر این اساس همه ماهواره های مخابراتی را آنجا قرار می دهند. این ماهواره های مخابراتی ۳ عدد هستند که در فضا ۱۲۰ درجه با یکدیگر فاصله دارند و کل زمین را پوشش می دهند.( البته تعداد شرکتهای فرستنده این ماهواره ها زیاد است و هر یک از این شرکتها از ۳ ماهواره استفاده می کنند. )
ایا میدانستید كه وقتی یك نوزاد در حال گریه است با صدای ش..ش.. شما ارام خواهد شد و این به دلیل صدای ابی است كه اطراف نوزاد را در دل مادر گرفته است.در ضمن این یكی از دلایلی است كه چرا صدای ساحل دریا به انسان ارامش میدهد.

- یكی از حقایق اصلی زندگی روزمره ان است كه اب و روغن با هم در نمی امیزند.بیشتر ادویه جات تند از نظر ساختار شیمیایی ﴿﴿روغن پایه﴾﴾ میباشد.بنابراین نوشیدن اب بروی دهانی كه بر اثر خوردن فلفل یا ادویه تند به سوزش افتاد بیحاصل است.بهترین راه حل برای بر طرف كردن تندی از دهان خوردن چیزی است كه چربی را به خور جذب كند و در این بین نان یا هر چیزی كه نشاسته داشته باشد و در دسترس باشد نتیجه خوبی بدست میدهد.راه حل دیگر بعد از خوردن نان نوشیدن شیر است.هر چند كه شیر از لحاظ ساختار ﴿اب پایه﴾﴾ است اما دارای ماده ای شبیه به پاك كننده ﴿detergent) است كه مانند صابون با روغن با چربی در میامیزد و انرا میشوید و می برد .

- چرا اب دریا شور است؟
قسمتی از نمك موجود در اب دریا از طریق فعالیت های اتشفشانی زیر ابی وارد ان میشود اما قسمت اعظم این نمك مربوط به فرسایش پوسته زمین یا خاك است.املاح معدنی موجود در خاك در اب باران حل میشود و از طریق رودخانه ها به دریاها حمل میگردد.انگاه زمانی كه بر اثر تابش نور خورشید قسمتی از اب دریا بخار میشود نمكی كه در ان وجود دارد بر جای باقی میماند و این امر باعث میگردد كه تراكم نمك موجود در اب افزایش یابد.امروزه میزان املاح معدنی موجود در اب دریاهای ازاد جهان 3.5 درصد است كه بیشتر انرا سدیم كلراید یا همان نمك طعام ﴿CINa) تشكیل میدهد.

- ایا میدانستید كه چرا وقتی یك سیب گندیده را در بین سیب های سالم قرار میدهیم بقیه سیب ها هم بعد از مدتی میگندند.دلیل این است كه سیب گندیده یك نوع گاز ﴿ethylene) از خودش انتشار میدهد كه باعث گندیدن بقیه سیب ها میشود.

- ایا میدانستید كه گرمی در تابستان بخاطر نزدیكی زمین به خورشید نیست.﴿از شانس زمین تقریبا در دورترین فاصله خود به خورشید است﴾ بلكه بخاطر 23.5 درجه كجی زمین است.

- ایا میدانستید كه لایه ازن فقط به اندازه دو سكه بروی هم كلفتی دارد.

- ایا میدانستید كه اگر یك سوزن را ارام روی اب بگذارید روی اب شناور میشود ﴿بخاطر كشش سطحی اب﴾.ولی اگر در ان اب كمی پودر صابون بریزید دیگر سوزن بروی اب نخواهد ماند.

- ایا میدانستید كه اگر یك انسان سوراخی به مركز زمین و از انطرف تا طرف دیگر زمین بكند و انگاه یك تكه سنگ درون ان سوراخ بیاندازد , سرعت سنگ با رسیدن به مركز زمین زیاد میشود و با گذشتن از مركز زمین سرعتش كم میشود و این تا ابد بین دو سر سوراخ اتفاق خواهد افتاد ﴿البته كه این یك نظریه است و نمیتواند واقعیت داشته باشد﴾
لکه کور چشم نقطه ای است روی شبکیه که محل خروج رشته های عصبی چشم از آن است و در این محل کوچک هیچ گونه سلول بینایی وجود ندارد (چه مخروطی و چه استوانه ای) لذا وقتی تصویر روی این محل بیفتد دیده نخواهد شد. سازوکار مغز طوری است که این محل خالی را با استفاده از تصویر سایر نقاط حدس میزند و ما معمولا متوجه این نقطه تاریک نمی شویم ولی اگر دقیقا یک تصور کوچک در این محل بیفتد ما واقعا آنرا نخواهیم دید.


- ایا میدانستید علاوه بر جامد مایع و گاز و پلاسما حالت پنجم ماده چگالش بوز انیشتین است كه به اثرات كوانتومی این دسته مواد مربوط است. در این حالت ماده فاقد چسبندگی، كشش سطحی است و میخواهد خود را در حداكثر سطح بگستراند و از دیواره های ظرف خود بالا میرود. ظاهری شبیه مایع دارد و لی كاملا مثل كاز ایده ال عمل میكند و اگر آنرا به حركت در آوریم تا ابد به حركت خود ادامه میدهد. هلیم ۴ در دماهای بسیار پایین نمونه ای از آن است. حالت ششم ماده هم اخیرا كشف شده است.


- جالب است بدانید كه انرژی حاصل از تبدیل یك گرم از هر ماده به انرژی برابر با انرژی پتانسیل موجود درسد آبی به ارتفاع 100 متر كه در پشت آن نود میلیون متر مكعب آب جمع شده باشد.

- علت جرقه زنی در سنگ چخماخ چیست؟
سنگ چخماخ با نام flint معروف می باشد، تیره رنگ می باشد و در شاخه کوارتزها قرار می گیرد Flint نوع کوارتز آلفا می باشد که تا دمای 573 درجه سانتیگراد پایداری دارد و به صورت گرهکهایی در گچ و سنگ آهک یافت می شود .از سنگهای حاوی سیلیس SiO2 كه عموماً منشاء رسوبی دارند می باشد. ‌این سنگها یك پارچه بوده كه به علت نقص ساختمانی در برخورد با یكدیگر جرقه زده و O-3 آزاد می نماید این سنگ بانام سنگ آتشزنه معروف می‌باشد .


- چرا لایه ازن در نواحی قطبی كه آلایندها كمتر است سوراخ شده است ولی در مناطق دیگری كه عملیاتهای صنعتی و آلایندهها وجود دارد سوراخ نشده است ؟
مهمترین عامل وجود ابرهای استراتوسفری در نواحی قطبی است به دلیل سردتر بودن قطب جنوب این ابرها در آنجا پایدارترند تابش پرتوهای فرا بنفش خورشید در آغاز بهار باعث آزاد شدن رادیکال های کلر در مجاورت بلورهای یخ موجود در این ابرها می گردد .

- اطلاعات جالبی در مورد جیوه:
بیشترین معادن جیوه دنیا در اسپانیا و ایتالیاست و مهمترین سنگ معدن آن سینابار یا سولفور جیوه است با گوگرد و هالوژنها تركیب می شود اما با اسیدها به جز اسیدنیتریك بی اثر است جیوه و تركیبات آن توسط پوست و بلعیدن و تنفس جذب بدن می شود ماكسیمم مقدار مجاز بخار جیوه در هوای محیط كار 1.0 میلی گرم در متر مكعب و ماكسیمم مقدار جیوه مجاز موجود در ادرار 3.0 میلی گرم در لیتر است كلیه ها نقش مهمی در دفع جیوه از راه ادراری دارند ضمن اینكه بیشترین تجمع جیوه در اعضای بدن نیز در كلیه هاست .

- انسان سالانه بیش از ۱۰ میلیون مرتبه پلک می زند!

- خورشید ۳۳۰۳۳۰ مرتبه بزرگتر از زمینه!

- یک گالن روغن سوخته، می‌تواند تقریبا یک میلیون گالن آب تمیز را آلوده کند!

- ناخن‌های انگشتان دست، تقریبا چهار برابر ناخن‌های پا رشد می‌کنند!

- حرف E بیشتر از تمام حروف انگلیسی، در كلمات بكار می‌رود در حالیكه حرف Q كمترین كاربرد را دارد!

- خوردن یك عدد سیب اول صبح، بیشتر از یك فنجان قهوه باعث دور شدن خواب آلودگی می‌شود!

- دلفین‌ها هم مانند گرگ‌ها هنگام خواب یك چشمشان را باز می‌گذارند!

- سرعت آب دهانی كه هنگام عطسه از دهان شما خارج میشود، حدود ۱۲۰ كیلومتر بر ساعت است!

- ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می‌كشد تا نور خورشید به زمین برسد!

- جویدن آدامس هنگام خوردن پیاز، مانع از اشك‌ریزی شما می‌شود!

- در تایوان بشقاب‌های گندمی درست می‌شود و افراد بعد از خوردن غذا، بشقابشان را هم می‌خورند!

- یك‌چهارم استخوان‌های بدن، در پای او قرار دارد!

- اثر لب و زبان هر كس، مانند اثر انگشت او منحصربه‌فرد است!

- آیا میدانستید درخشندگی کرم شب تاب از چیست؟ نور كرم شب تاب كاملا شبیه نورهای دیگر است ، ولی اصلا گرما ندارد به این گونه نورافشانی ، ? نورافشانی سرد ? گفته می شود این نور بر اثر ماده ای به نام ? لوسی فرین ? ایجاد می شود كه در بدن كرم شب تاب وجود دارد وقتی این ماده با اكسیژن تركیب می شود ، می درخشد.

- آیا میدانستید که مغز انسان فقط دو درصد از وزن بدن را تشكیل میدهد ولی بیست و پنج درصد از اكسیژن دریافتی بدن را به تنهایی مصرف میكند

- آیا میدانستید که زکریای رازی بغیر از الکل کاشف گوگرد هم هست

- آیا میدانستید که با نگاه کردن به گوش جانوران میتوانیم پی به تخمگذار بودن و یا بچه زا بودن آنها ببریم، بدین صورت که تخمگذاران گوششان ناپیدا و بچه زایان گوششان نمایان است تنها در این مورد یک استثنا وجود دارد و آن نوعی افعی بچه زا است که گوشش دقیق پیدا نیست

- آیا میدانستید که بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب میباشد.

- آیا میدانستید که انسانهای امروزی بطور متوسط شش سال از عمرش را تلویزیون نگاه میکند و شش سالش را هم صرف غذا خوردن میکنیم و یک سومش را هم میخوابدآيا ميدانستيد جديد شهریور 1391 www.SmSLover.ir





مطالب مرتبط
.